Юридический
Вестник
Правовой всеобуч для граждан

Главная » Статьи » Гражданам

ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР ДЕКЛАРАЦІЙ осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування
ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР ДЕКЛАРАЦІЙ осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування

Нарешті з’явився [b]Єдиний державний реєстр декларацій осіб[/b], уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (реєстр декларацій, або система е-декларування) — електронна онлайн-система, що дозволяє вносити, перевіряти та оприлюднювати майнові декларації держслужбовців та інших осіб, що за законом зобов'язані це робити.
Реєстр запрацював у серпні 2016 року і був створений на виконання закону «Про запобігання корупції». Забезпечення функціонування цього реєстру належить до повноважень Національного агентства з запобігання корупції (НАЗК).
Міністерство юстиції 13.02.2017 року зареєструвало напрацьований робочою групою при Секретаріаті Кабміну Порядок повної перевірки електронних декларацій чиновників. Тож тепер НАЗК має можливість провести повноцінний аналіз статків чиновників у поданих ними електронних деклараціях.
Нагадаємо, що робоча група з підготовки порядку щодо проведення перевірки електронних декларацій та стилю життя чиновників була сформована за ініціативи Міністра юстиції Павла Петренка та за дорученням Прем’єр-міністраУкраїни Володимира Гройсмана після того, як НАЗК впродовж кількох місяців не могло подати для реєстрації в Мін’юсті якісно розроблені версії документів, які б повністю відповідали чинному законодавству та не обмежували права людини.
За тиждень діяльності робоча група у складі членів НАЗК, команди експертів Мінюста під головуванням Міністра юстиції Павла Петренка, представників громадськості, правоохоронних органів, прокуратури та Національного антикорупційного бюро підготувала фінальний текст Порядку проведення повної перевірки електронних декларацій чиновників.
За основу затвердженого проекту документа були взяті напрацювання Мін’юсту з урахуванням усіх пропозицій та зауважень, які надійшли від учасників робочої групи.
Потім 10 лютого підготовлений спільними зусиллями Порядок був прийнятий на засіданні НАЗК та надісланий до Мін’юсту.
А далі Національне агентство з питань запобігання корупції отримало зареєстрований Порядок повної перевірки е-декларацій чиновників.
Відповідно до Порядку, початком здійснення повної перевірки декларації є день, наступний за днем прийняття Рішення НАЗК про проведення такої перевірки, про що письмово повідомляється суб’єкт декларування. Також, логічний та арифметичний контроль декларації проводиться автоматично за допомогою програмного забезпечення Реєстру декларацій. Крім того документ визначає механізм проведення НАЗК контролю та повної перевірки декларацій щодо своєчасності подання, правильності та повноти заповнення. Одночасно, НАЗК з’ясовує достовірність задекларованих відомостей, точність оцінки задекларованих активів, перевірить на наявність конфлікту інтересів та ознак незаконного збагачення.
Завдяки електронному декларуванню, українці дізналися про неймовірне багатство чиновників, більшість яких посідає у столичних кабінетах.
Наявність сотень тисяч доларів, євро, які можна вимірювати тоннами, поклади золота з діамантами, коштовні годинники, музейні раритети, які зберігаються у домівках посадовців, вразило суспільство, особливо ту його частину яка розуміє що навіть у бізнесі заробити такі статки практично не можливо.
З огляду на масштаби задекларованих можновладцями статків, кожен бердянець може з’ясувати а які ж доходи та майно задекларували держслужбовці місцевого рангу , і посадові особи юридичних осіб публічного права, які отримують заробітну плату за рахунок державного або місцевого бюджету.
Упевнені, що мешканців міста вразять не відповідність відомостей зазначених в деклараціях щодо наявності майна, розміру отриманих доходів, багатьох осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, з реальними витратами та способу їхнього життя.
У багатьох людей, виникає потреба звертатися до чиновників для вирішення тих чи інших життєвих проблем.
І досить часто вони стикаються з тим, що знаходяться посадовці, які ігнорують закони, не виконують покладених на них функцій та обов’язків.
На жаль, бюрократична система створена і працює з де більше не на користь громадян, а дозволяє чиновникам, замість вирішення проблеми, штовхати людей в тривалі процеси ходіння по різним кабінетам та інстанціям.
Однак подання скарг на неправомірні дії таких службовців, також не завжди призводить до потрібного результату, адже життя показує що кругова порука здебільше перемагає.
Звернення до суду, шлях досить тривалий та витратний, але і він не гарантує вирішення проблеми, бо виконання судового рішення окремий і не ще більш складний процес.
На практиці це означає, що витративши значні кошти та час на судову тяганину, оплату судового збору та послуг юристів, отримавши законне рішення суду, громадянин не має гарантій щодо його виконання.
Слід зазначити, що фактів безкарного не виконання судових рішень безліч, а винних і покараних , не зважаючи на заподіяні матеріальні і моральні збитки, на жаль обмаль.
Саме тому, необхідно добиватися персональної відповідальності чиновників за шкоду заподіяну інтересам громадян, підприємцям, підприємствам, бо поки посадовці ховаються за відшкодування державою завданих ними збитків, вони не бояться покарання за свої незаконні дії, недбалість або бездіяльність.
Потрібно спільними зусиллями покласти край суцільній безвідповідальності, осіб, котрі ухвалюють , виконують або не виконують, важливі рішення, заставити більш глибоко продумувати наслідки їх реалізації, або не виконання, для конкретної людини.
Давати оцінку ефективності е-декларування, поки немає практики їх перевірки, було б передчасно. Проте задекларовані статки можновладців дозволяють сподіватись, що після перевірки почнуться питання, які логічно виникають із їх майнового стану, особливо у тих хто збагатів працюючи в органах влади, державних установах, правоохоронних та контролюючих органах. На перший погляд багатьох з них мала б очікувати кримінальна відповідальність.
Наше видання також проведе журналістське розслідування щодо задекларованих статків бердянських чиновників, порівняє наявність майна з даними у доступних реєстрах та інших відкритих джерелах.
Враховуючі що наближається час подання декларацій за 2016 рік, редакція обов’язкового розповість про факти явного не спів падіння доходів і розходів, та відомостей про майно.
У свою чергу, громадянам, готуючись на прийом до посадовця, не буде зайвим подивитись на його статки зазирнувши в декларацію. Можливо, додаткова інформація про майновий стан, доходи і подарунки чиновника, сприятиме правильному спілкуванню з ним, а людині вирішенню її проблемного питання.
Для ознайомлення з деклараціями публічних службовців, наші читачі можуть зайти до Єдиного Державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування: https://public.nazk.gov.ua/
Крім того, кожний читач може повідомити про не відповідність задекларованих відомостей або корупційне правопорушення, звернувшись до Національного агентства з питань запобігання корупції, по телефону, або надіславши електронне повідомлення, яке містить фактичні данні, щодо осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, згідно із Законом «Про запобігання корупції».
Національне агентство з питань запобігання корупції:
Офіційний веб-сайт: https://nazk.gov.ua
Повідомити про корупційне правопорушення можливо по телефону:
+38(044)200-06-91
Електронною поштою, на адресу зазначену на веб-сайті: https://nazk.gov.ua/report-corruption

Підготував
Провідний юрист Юридичної контори «Адвокат» Григорій Расторгуєв
Категория: Гражданам | Добавил: jur_vest (28.02.2017)
Просмотров: 462 | Рейтинг: 2.9/7
Всего комментариев: 0
avatar